Co przygotować na II śniadanie do szkoły?

Co przygotować na II śniadanie do szkoły?

Rok szkolny zbliża się wielkimi krokami. Często zadajemy sobie pytanie – co przygotować na drugie śniadanie do szkoły naszym dzieciom? Co zrobić, jeśli przygotowane kanapki wracają do domu razem z naszą pociechą? W dzisiejszym artykule znajdziecie kilka pomysłów na smaczne, zdrowe i proste przekąski idealne na przerwę między lekcjami.

Zadbaj o odpowiednie pudełka

Jeśli chcemy wprowadzić zmiany lub urozmaicić posiłki jedzone w szkole przez nasze dzieci – trzeba się do tego dobrze przygotować. Nie chodzi tu tylko o kwestie inspiracji czy wiedzy związanej z odżywianiem. Wbrew pozorom powinniśmy zacząć od kwestii praktycznych, czyli odpowiednich pudełek czy termosów na posiłki.

Kanapki nie bez powodu są najczęściej wybieraną formą drugiego śniadania. Nie tylko robi się je w kilka chwil, ale też wystarczy zawinąć je w folie spożywczą czy papier i można pakować do plecaka.

Kiedy chcemy poszerzyć menu o takie posiłki jak jogurty z sezonowymi owocami, zupy, koktajle czy sałatki – niezbędne będą specjalne pojemniki. Wybierając je zwróć uwagę przede wszystkim na szczelność oraz materiał z jakiego są wykonane.

 

Coś na słono

Jeśli dzieci jedzą w domu śniadanie na słodko, to warto do szkoły zapakować im coś w wersji wytrawnej. Opcji jest wiele, ale należy pamiętać o tym, aby był to posiłek pełnowartościowy, zawierający konkretną porcję warzyw. Możemy przygotować między innymi:

– Placki z warzywami (np. cukiniowe lub z marchewką)

– Domowa pasta warzywna z dodatkiem razowego pieczywa i słupków marchewki

– Pełnoziarniste muffiny z szynką i warzywami

– Makaron z gotowanymi warzywami i mozzarellą

 

Coś na słodko

Bardzo często spotykamy się z tym, że dzieci preferują słodkie posiłki. Powinny być one oczywiście maksymalnie bilansowane z tymi wytrawnymi. Jeśli jednak mamy do czynienia z niejadkiem, to lepiej aby zjadł mądrze skomponowany słodki posiłek, niż nie zjadł go wcale. W tym miejscu warto skupić się na obecności sezonowych owoców, które powinny zastąpić dodawany cukier czy miód. Zapomnij więc o gotowych, słodkich jogurtach i wybierz jedną z naszych propozycji:

– Placki bananowe lub razowe racuchy

Jogurt naturalny z owocami, płatkami i orzechami

– Sałatka owocowa z nasionami chia lub pestkami dyni

– Pełnoziarniste drożdżówki lub babeczki domowego wypieku

– Owsianka z suszonymi owocami i mlekiem

 

W biegu

Nasze pociechy bywają wyjątkowo aktywne, ich plan dnia często jest mocno zróżnicowany i nie mają zbyt wiele czasu na przerwę. Warto przygotować im coś, co faktycznie zjedzą w kilka chwil, a nawet w drodze autobusem czy pociągiem. Tutaj idealnie sprawdzą się posiłki płynne i półpłynne oraz oczywiście kanapki z dobrze dobranymi dodatkami. Posiłek w pięć minut to na przykład:

– Koktajle owocowe na mleku lub jogurcie

– Zupa krem z warzyw

– Pełnoziarniste kanapki z dodatkiem dużej ilości warzyw

– Domowe batony lub ciastka owsiane

 

Sprawdź, które produkty przydatne do przygotowania drugich śniadań znajdziesz w naszej najnowszej gazetce Lewiatan!