O nas

Lewiatan – jedna z największych sieci sklepów

Lewiatan to najbardziej rozpoznawalna marka wśród sieci franczyzowych, której kluczową wartością jest bliska relacja z klientami, jak również kompleksowe zaspokajanie potrzeb konsumentów. Sieć łączy obecnie ponad 3000 sklepów zlokalizowanych na terenie całej Polski.

Sklep z bogatą historią – na rynku już od 25 lat

Polska Sieć Handlowa Lewiatan powstała w 1994 roku jako organizacja zrzeszająca kupców prowadzących działalność handlową. Głównym celem było budowanie detalicznej sieci sklepów spożywczych. Cel ten jest skutecznie realizowany od 25 lat. Zaangażowanie wielu przedsiębiorców pozwala na zrzeszenie ponad 3 tysięcy profesjonalnych placówek, a także daje szansę na dalszy rozwój. Opracowano także jednolite standardy, aby podnosić jakość pracy placówek handlowych. W momencie podejmowania decyzji o franchisingu mało kto wierzył, że uda się stworzyć sieć, która na długi czas zaistnieje na mapie handlowej, a tym bardziej stanie się największą siecią handlową w Polsce. Zaskoczeniem było także to, że w krótkim czasie przystąpiło do Lewiatana tak dużo placówek i to w czasach, kiedy o franczyzie w naszym kraju słyszało niewiele osób. Dzisiaj jednak widać, że był to najlepszy wybór. Lewiatan ma solidne podstawy, z którymi nie mogą się równać inne sieci.

Historia Lewiatana w liczbach

  • 1996

    dot

    W roku 1996 zaczęto tworzyć sieć sklepów na zasadzie franchisingu. Powstał też kanał połączeniowy pomiędzy detalem i hurtem. Wówczas podpisano też pierwsze umowy o wspólnym prowadzeniu handlu, logistyki oraz polityki zakupowej.

  • 2000

    dot

    Wprowadzenie do sprzedaży produktów marki własnej.

  • 2001

    dot

    W kwietniu 2001 roku Lewiatan rozpoczął sprzedaż produktów marki własnej. Wśród towarów znajdują się produkty takie jak soki, przetwory czy też mąka.

  • 2011

    dot

    W 2011 roku sieć sklepów została częścią grupy Eurocash, która uzyskała prawa do marki oraz zarządzania w 9 z 16 spółek regionalnych. W tym samym roku Lewiatan podjął się akcji rebrandingowej, polegającej na zmianie logo. Zmienił się także wygląd zewnętrzny sklepów oraz ich wystrój wewnętrzny.

  • 2016

    dot

    W 2016 roku marka Lewiatan należała do dziesiątki największych sieci na rynku handlowym w Polsce.

Zrzeszamy sklepy na zasadzie franczyzy

Polska Sieć Handlowa Lewiatan proponuje franczyzobiorcom bardzo atrakcyjną formułę współpracy, umożliwiającą uzyskanie szeregu korzyści przy zachowaniu podmiotowości oraz niezależności prowadzonej działalności gospodarczej. Poza atrakcyjnymi możliwościami zakupu towarów u dystrybutorów Lewiatan oferuje także bogaty portfel kontraktów, które w znaczący sposób uatrakcyjniają warunki handlowe i tym samym zwiększają przychody oraz rentowność sklepu.

Osiągnięcia

  • Laur Konsumenta Lider Dekady 2004-2014,

  • Super Marka 2014,

  • Złoty Laur Konsumenta 2013 otrzymany w kategorii Sklepy osiedlowe i convenience,

  • Hermes Handlu przyznany przez redakcję miesięcznika „Poradnik Handlowca”,

  • Korona Handlu przyznana przez redakcję pisma „Handel”,

  • Złoty Orzech otrzymany od redakcji „Wiadomości Handlowych”,

  • Diament Forbesa przyznany przez miesięcznik „Forbes”,

  • Oskar Serca otrzymany od Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii w Zabrzu.