W zamierzchłych czasach w pozycjonowaniu stron internetowych ogromne znaczenie miały nazwy domen które zawierały w sobie najważniejsze słowa kluczowe, ponieważ taką stronę internetową na to konkretne hasło można było bardzo łatwo wypozycjonować w Google ,czy dziś nadal jest to tak istotne ?
Niestety wszystko się zmienia, Google ewoluuje także, dzieje się tak że na przestrzeni lat razem z wyszukiwarką Google ewoluowała także cała branża SEO czyli branża zajmująca się pozycjonowaniem pod tą wyszukiwarkę. Z racji tego że bardzo łatwo można było manipulować wynikami tej wyszukiwarki i wbijać w tzw. topy strony internetowe które w normalnych warunkach nigdy nie miałyby szansy tam zaistnieć Google wprowadzało modyfikacje w swoim algorytmie które miały przeciwdziałać tzw. nienaturalnym wzrostom w pozycji w ich rankingu.
Czym jest pozycjonowanie strony internetowej: https://stronainternetowacena.pl/pozycjonowanie-strony-internetowej/
Do najczęstrzych manipulacji rankingiem Google dochodziło w kontekście tzw. backlinków czyli linków dodawanych na innych stronach internetowych do stron osób zainteresowanych wzrostami pozycji. Agencje SEO dodawały w sposób automatyczny mnóstwo linków gdzie popadnie po to aby w sposób sztuczny windować pozycje stron internetowych swoich klientów na wybrane hasła kluczowe. Najłatwiej oczywiście było wypozycjonować strony www które miały w nazwie najważniejszą frazę kluczową np. strona internetowa której domena miała konstrukcję tj. ta: www.hydraulikwarszawa.pl była znacznie łatwiejsza i tańsza w wypozycjonowaniu na frazę ”hydraulik warszawa” niż strona której nazwa domeny miała np. taką konstrukcję jak ta: www.jakasnazwafirmy.pl
Do pewnego czasu metoda masowego dodawania linków na wybrane frazy i błyskawicznego windowania pozycji domen które zawierały w nazwie główną frazę kluczową działała doskonale. Niestety te czasy odeszły w niepamięć.
Linkowanie na frazy kluczowe jest dziś dość ryzykowne gdyż algorytm Google jest dziś już tak wyrafinowany a datacenter Google-a nie ma sobie równych jeśli chodzi o moc obliczeniową że praktycznie nie ma szans aby to miało szansę zadziałać gdyż bardzo szybko w takiej sytuacji dostajemy tzw. filtr czyli blokadę na wzrosty pozycji naszej strony www na taką frazę w rankingu Google.
Tak samo obecnie domeny typu “exact match” nie dają już żadnej przewagi poza taką że ktoś może w pasku adresu URL po prostu ją wpisać instynktownie np. pisząc hydraulikwarszawa.pl i od razu otworzy mu się ta strona.
Czym jest adres URL: https://stronainternetowacena.pl/adres-url/
Poza takim aspektem nie ma żadnych argumentów które przemawiałyby za tym aby warto było np. odkupić od kogoś za jakieś irracjonalne pieniądze domenę exact match która miałaby najważniejsze hasło kluczowe w nazwie. No chyba że sprzedający domenę de facto sprzedaje nie tylko domenę ale całą działającą stronę internetową z pokaźnym już ruchem organicznym z Google, wtedy miałoby to jakieś uzasadnienie.
Niestety ,obecnie aby wypozycjonować stronę www na jakiekolwiek zapytania które generowałyby ruch trzeba spełnić kilka warunków:
- trzeba pisać wysokiej jakości artykułu gościnne na poczytnych portalach z dużym ruchem organicznym
- do absolutnego minimum trzeba ograniczyć linkowanie typu “exact match” czyli na słowa kluczowe na których nam zależy
- trzeba linkować głównie na tzw. brand (nazwę firmy/marki) lub adres URL strony internetowej
- zadbać o rozbudowę treści w obrębie strony internetowej (blog)
- zadbać o odpowiednie linkowanie wewnętrzne na frazy kluczowe na których nam zależy
Ten ostatni czynnik sprawia że moc przenoszona z linków np. na podstronę bloga na której są linki wewnętrzne na wartościowe dla nas anchory generuje nam wzrosty pozycji w rankingu Google.
Widzimy więc że cała technika linkowania na anchory typu “exact match” i nie tylko tego typu bo trzeba też linkować frazy z tzw. długiego ogona i jest to niezmiernie ważne, przeniosła się z umieszczania anchorów “exact match” w linkach prowadzących do naszej strony internetowej na linki w obrębie naszej własnej witryny (linkowanie wewnętrzne)
Taki proces linkowania strony internetowej wygląda bardziej naturalnie, dla wyszukiwarki, dla człowieka. Co jest dobre dla człowieka jest dobre dla wyszukiwarki a jeśli wyszukiwarka jest zadowolona z naszej pracy – nagradza nas ruchem, tak to w dużym uproszczeniu działa.
Strona internetowa bez olinkowania zewnętrznego nie wygeneruje żadnego sensownego ruchu, same treści budowane w obrębie bloga z czasem wygenerują jakiś szczątkowy ruch z wyszukiwarki ale nie liczyłbym na ruch który pozwoli przetrwać twojemu biznesowi.
Jeśli więc zależy ci na tym aby wygenerować jakiś sensowny ruch organiczny z wyszukiwarki Google na swojej stronie internetowej powinieneś zadbać o:
- budowę strony internetowej która jest przyjazna wyszukiwarce
- integrację na stronie internetowej bloga
- cykliczną publikację artykułów na swoim blogu, artykuły te muszą być merytoryczne i 100% unikalne
- właściwą optymalizację treści w obrębie bloga
- zadbanie o olinkowanie zewnętrzne na wysokiej jakości serwisach najlepiej w oparciu o publikacje wysokiej jakości artykułów eksperckich z linkiem do swojej strony internetowej ,linkiem w postaci URLa lub nazwy firmy
Warto także pamiętać że jedynymi linkami które przenoszą moc serwisu z którego linkujemy do naszej strony internetowej są linki typu DOFOLLOW, warto o tym pamiętać szukając miejscówek choć warto również nie zapominać o zadbaniu o odpowiednią proporocję pomiędzy linkami typu dofollow i nofollow.
Jeśli jesteś zainteresowany tematyką budowy stron internetowych, cen stron internetowych czy pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google odwiedź tę stronę: stronainternetowacena.pl