Inwestowanie w działania marketingowe naszej firmy stanowi nieodzowny element każdego biznesu. Ogromny rozwój marketingu elektronicznego w ostatnich latach spowodował przeniesienie większości działań do Internetu. Sprawiło to, że wiele małych i średnich przedsiębiorstw skupiło praktycznie całą swoją uwagę na możliwościach reklamowych, które oferuje właśnie marketing internetowy. Odsuwa to nieco na dalszy plan rozwiązania bardziej tradycyjne, takie jak gadżety reklamowe. Ale czy słusznie?
Czym właściwie są gadżety reklamowe?
Pierwsze gadżety reklamowe pojawiły się jeszcze w czasach starożytnych. Jednakże, poważnie zaczęły one zyskiwać na popularności od czasu reelekcji prezydenta Stanów Zjednoczonych Jerzego Waszyngtona, kiedy to zastosował on przypinki do reklamy swojej kandydatury. Obecnie gadżety reklamowe definiuje się jako raczej niewielkie przedmioty stosowane przez firmy, które mają na celu zwiększenie sprzedaży swoich produktów lub usług, zwiększenie rozpoznawalności marki, a także przyciągnięcie nowych klientów. Dobry gadżet reklamowy powinien posiadać nazwę firmy lub marki, dzięki czemu będzie od razu z nią kojarzony. Najlepiej, gdyby był on także oznakowany logiem.
Gadżety reklamowe to nieodłączny element w kształtowaniu pozytywnego wizerunku naszej firmy, utrwalaniu świadomości marki wśród jego odbiorców oraz budowaniu relacji z otoczeniem. Jednakże, to nie wszystko. Korzyści, jakie oferuje nam ta forma promocji naszego przedsiębiorstwa, jest dużo więcej i zdecydowanie powinniśmy doceniać ich rolę w obecnym marketingu. Znajomość możliwości, jakie dają nam dobre gadżety reklamowe stanowi niezwykle istotny aspekt naszej przewagi nad konkurencją. Drobne upominki reklamowe potrafią zaspokoić wiele potrzeb, a to oznacza, że mają ogromny potencjał.
Zalety gadżetów reklamowych
Kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz budowanie świadomości marki to jedne z głównych zalet, jakie oferują gadżety reklamowe. Jednakże, nie są to jedyne korzyści, jakie płyną z wręczania drobnych upominków obecnym i potencjalnym klientom, kontrahentom, a także partnerom biznesowym. Przede wszystkim, dzięki zindywidualizowanemu charakterowi takich gadżetów możemy bezpośrednio trafić do odbiorcy i zbudować z nim wartościową relację, w przeciwieństwie do reklamy masowej, która skierowana jest do anonimowego odbiorcy. Ponadto, jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi wspierających sprzedaż w sposób bezpośredni.
Gadżety reklamowe w pierwszej kolejności dają nam pretekst do nawiązania rozmowy. Dzięki nim dystans pomiędzy firmą a naszym klientem ulega nieco skróceniu. Przekazanie upominku konkretnej osobie to doskonały wstęp do przesłania oferty, wymiany wizytówek, a nawet umówienia kolejnego spotkania. Ponadto, w ten sposób dbamy o dobre samopoczucie naszego klienta i jego wizerunek. Wręczając mu gadżet reklamowy, budujemy w nim przekonanie o jego wyjątkowości i wysokiej pozycji.