Obecnie wiele osób zdecydowało się na posiadanie własnych stron internetowych. Odpowiednie zaprezentowanie się w internecie może w efekcie dać niezwykle pożądane skutki – wszyscy bowiem chcą posiadać stale powiększające się grono odbiorców. Nie ma w tym nic dziwnego. Z badań wynika, że przeciętny człowiek spędza średnio sześć godzin dziennie na bytowaniu w sieci. W 2021 obliczono, że Polacy spędzają w internecie około 23 lata całego swojego życia! Bazując na tej informacji i znając średnią życia przeciętnego Polaka, dochodzimy do wniosku, że jest to prawie 1/4! Życie w sieci ciągle się rozwija, dlatego firmy muszą dostosować się do panujących zasad w chociażby Google – dokonać tego można dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu strony.
Audyty – czym są i dlaczego się je przeprowadza? Badania nad skutecznością
Audyt SEO najprościej opisać jako swoistą analizę strony internetowej, skupiającą się przede wszystkim na widoczności w wyszukiwarce. Przeprowadzenie tego rodzaju operacji poleca się przede wszystkim przed rozpoczęciem całej procedury pozycjonowania. W skład profesjonalnego audytu SEO wchodzi grupa elementów, która pojawia się praktycznie zawsze: sprawdzenie czasu ładowania witryny, budowy adresów URL, upewnienia się odnośnie braku istnienia zwielokrotnionych treści, zweryfikowania struktury semantycznej serwisu, meta tagów, poprawnych linkowań wewnętrznych, map strony xml. i pliku robots.txt, poszukiwania ukrytych treści. Jak widać, głównych elementów jest wiele – właśnie dlatego powinni zajmować się tym eksperci. Sprawdzanie tego typu rzeczy samemu jest wręcz awykonalne. Czy warto zainwestować w audyt SEO? Oczywiście, że warto.
„Właściwie przeprowadzona analiza SEO serwisu umożliwi zidentyfikowania wszelkich nieprawidłowości wpływających na indeksację witryny w wyszukiwarkach. Dodatkowo pozwoli określić jakie elementy wymagają poprawy, by dany serwis mógł zajmować jeszcze wyższe pozycje pod kątem wyszukiwania określonych fraz i słów kluczowych.”
Źródło: https://afterweb.pl/
Gra jest więc warta świeczki. Każda profesjonalna agencja wykonująca ten rodzaj usługi, po wykonaniu audytu prezentuje treściwy raport odnośnie zauważonych problemów oraz sugestie, jak można je rozwiązać. Przed rozpoczęciem pozycjonowania warto więc zainwestować w audyt – to dzięki niemu klient dowiaduje się, co jest nie tak.
Audyt On i Off-Site. Dwa medale prawdy
Istnieją dwa typy audytów, bez których pozycjonowanie byłoby grą w „kotka i myszkę”. Pierwszy, On-Site, zawiera w sobie między innymi informacje ogólne na temat strony www, analizę treści, prezentację serwisu. Wszystkie elementy wiążą się bezpośrednio z funkcjonowaniem strony i jej wartością dla Google. Drugi audyt, nazywany Off-Site, skupia się stricte na czynnikach zewnętrznych, szczególnie na linkowaniu. Tworzą się tu dwie grupy linków: White Hat SEO i Black Hat SEO. Pierwsze są naturalnymi linkami umieszczonymi przez nie posiadających wiedzy o pozycjonowaniu internautów. Drugie to linki pozyskane nienaturalnie, naruszające wskazówki jakościowe Google. Dzięki sprawdzeniu obydwu audytów, posiada się pewność, że wszystkie problemu zostały wykryte. Po czymś takim można zabrać się za odpowiednie pozycjonowanie.