To zdumiewające, że większość kampanii reklamowych zakłada działania skierowane wyłącznie na media cyfrowe. Potencjał, jaki tkwi w klasycznych formach marketingu, wciąż jest olbrzymi i z pewnością dociera do użytkowników w każdym wieku. Organizujesz firmowe wydarzenie? Zaprojektuj efektowny plakat, który przyciągnie tłumy!

Dlaczego warto zlecić wydruk plakatów?

Rola materiałów reklamowych wciąż jest niedoceniana przez wielu przedsiębiorców. Kolejni właściciele firm pompują olbrzymie kwoty w strategie marketingowe, mając tuż pod nosem budżetową opcję, która przynosi mnóstwo korzyści.

Nie od dziś wiadomo, że plakaty są skuteczną metodą promocji firmy. Mogą być także rzetelnym źródłem informacji o nadchodzącym evencie. Bierzesz udział w branżowych targach lub organizujesz ważne firmowe wydarzenie? Niech dowiedzą się o tym ci, na których najbardziej Ci zależy. Inwestycja w plakaty i ulotki reklamowe z projektem z pewnością przyniosą szerokie grono zainteresowanych. Dzięki temu zaistniejesz w świadomości odbiorców i przekonasz ich do swojej oferty.

Jak zaprojektować dobry plakat?

Skuteczna reklama to taka, która od razu spotyka się z zainteresowaniem odbiorcy. Być może miałeś okazję się o tym przekonać, projektując firmowe wizytówki online czy zamawiając kalendarz ścienny w prezencie dla swoich pracowników. Plakat informujący o evencie powinien być przede wszystkim atrakcyjny graficznie. Zadbaj o to, by poszczególne elementy były:

  • związane z profilem Twojej działalności,
  • aktualne (czyli w trendach!),
  • spójne z treścią.

Pamiętaj, że to tekst gra na plakacie pierwsze skrzypce. Zadbaj więc o odpowiednią wielkość liter i wyrazisty krój czcionki. Miej na uwadze, że odbiorcami Twoich informacji są ludzie w różnym wieku – także seniorzy, którzy mogą borykać się ze słabnącym wzrokiem. Kiedy będziesz mieć już gotową treść na plakat, pozwól, by zerknął na nią profesjonalny korektor. Błędy ortograficzne czy interpunkcyjne są niedopuszczalne i od razu dyskwalifikują Cię jako rzetelnego przedsiębiorcę.

Spójność kolorystyczna

Plakat powinien być kompozycją, która zachęca do zapoznania się z treścią. Nie stosuj zatem krzykliwych barw i połączeń, które się „gryzą” – czcionka w kolorze wściekłej czerwieni nie wygląda zbyt dobrze na fioletowym tle, a w dodatku utrudnia odbiór tekstu. Najlepiej będzie, jeśli wybierzesz barwy nawiązujące do identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Pamiętaj także o firmowym logo – to niezwykle ważny element strategii marketingowej.

Tylko najważniejsze informacje

W myśl zasady „im mniej, tym więcej” postaraj się ograniczyć ilość tekstu na plakacie. Wyróżnij na nim tylko to, co istotne – nazwę firmy, tytuł wydarzenia, miejsce, datę oraz czas. Nie rozpraszaj odbiorcy zbędną treścią (wyjątek stanowi hasło reklamowe charakterystyczne dla Twojej firmy).

Jak sprawdzić, czy wykonałeś dobrą robotę? Zapisz swój projekt (w Voogo masz tę możliwość!) i przyjrzyj mu się ponownie kolejnego dnia. Wszystko wydaje się w porządku? Teraz możesz z czystym sumieniem zlecić wydruk plakatów, by za kilka dni powiadomić lokalna społeczność o nadchodzącym wydarzeniu.