Strony internetowe w obecnych czasach pełnią bardzo istotną funkcję w kontekście każdej firmy. To nie tylko miejsce, w którym możemy scharakteryzować profil naszej marki, ale również zachęcić do współpracy nowych klientów i zleceniodawców. Dlatego tak ważne jest, żeby od samego początku postawić na pewne i sprawdzone rozwiązania, aby efekt końcowy był w pełni zadowalający. Na czym więc polega tworzenie stron internetowych?

  1. Dlaczego warto mieć własną stronę internetową?
  2. Tworzenie stron internetowych – popularne kierunki.
  3. Przejrzysta i prosta w obsłudze strona www.

Tworzenie stron www w oparciu o nowoczesne kreatory może i nie jest zadaniem wymagającym specjalistycznej wiedzy, lecz praktyka pokazuje, że bez niej nie unikniemy wielu poważnych błędów. Podczas działania należy zwrócić uwagę na szereg szczegółów, które bezpośrednio przełożą się na funkcjonalność strony, czyli również wygodę użytkowników. A tych chcemy przyciągnąć jak najwięcej. Naturalnie więc nasuwają się pytania, jak powinno przebiegać profesjonalne stworzenie strony internetowej

Dlaczego warto mieć własną stronę internetową?

Zanim jednak przejdziemy do praktycznych porad, należy uświadomić sobie, jak istotną rolę odgrywa strona www w nowoczesnym biznesie. Nie każdy przedsiębiorca wie o tym, bagatelizując temat do tego stopnia, że niejednokrotnie w ogóle nie zakłada strony. A jest to wielki błąd.

Człowiek w XXI wieku w pierwszej kolejności szuka wszelkich interesujących go informacji w internecie. Zwłaszcza jeśli jest potencjalnym klientem lub kontrahentem starającym się rozeznać w jakimś temacie. Kiedy trafi na dwie różne strony, pierwszą estetyczną i profesjonalną, z której dowie się wszystkiego, co potrzebuje; oraz drugą – daleko odstającą od przyjętych standardów, nieintuicyjną i toporną, łatwo sobie wyobrazić, z kim podejmie współpracę.

Tworzenie stron internetowych – popularne kierunki

Projektowanie stron internetowych powinno być oparte bezpośrednio o profil firmy. Oznacza to, że zarówno wygląd portalu, jego układ, jak i możliwości zawsze należy indywidualnie dopasować pod daną markę. W końcu odmiennych opcji oczekujemy od sklepu internetowego, a czegoś innego od klasycznej strony firmowej.

Bo właśnie to są dwa najczęściej obierane kierunki przez przedsiębiorców, których celem jest tworzenie stron internetowych. Czym się różnią między sobą? Otóż strony firmowe to dość proste wirtualne produkty, z kilkoma podstronami, zdjęciami i treścią, dzięki której potencjalny klient ma się dowiedzieć jak najwięcej wartościowych rzeczy. Prostszą wersją strony firmowej (np. dla małych przedsiębiorców) jest tzw. wizytówka.

Z kolei sklepy to złożone i skomplikowane strony z szeregiem funkcji, ogromem podstron, opisów, systemem płatności online, komunikatorem.

Przejrzysta i prosta w obsłudze strona www

Tworzenie strony www warto przeprowadzić w odpowiednim środowisku – intuicyjnym, łatwym w obsłudze. Nawet jeśli przekazujemy to zadanie profesjonalistom, nie zapominajmy o późniejszym zarządzaniu portalem, dodawaniu do niego nowej treści i innych aktualizacjach.

Nie może więc dziwić popularność, jaką cieszy się system WordPress. Jest to jednocześnie kreator stron internetowych, jak i narzędzie do zarządzania treścią (CMS). Pozwala użytkownikom tworzyć skomplikowane strony z licznymi podstronami (charakterystyczne dla sklepów online), ale też proste wizytówki skupiające się przede wszystkim na stronie głównej.

Pragnąc stworzyć stronę internetową firmy z prawdziwego zdarzenia, trudno o lepszy wybór, o czym bardzo szybko przekonamy się sami.